reklama

Ako sa naučiť byť efektívny.

Snažiť sa organizovať si svoj čas, nie je vždy jednoduché. Aj vy poznáte ten pocit, kedy je všetkého veľa a zdá sa Vám, že sa v tom strácate? Mám pre Vás pár dobrých trikov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Si študent alebo pracuješ? Tento blog je práve pre Teba.

Snažil si sa už niekedy v minulosti organizovať si svoj čas a po týždni sa všetko vrátilo spať? 
To absolútne nevadí. Je veľmi dôležité nájsť si svoj vlastný systém. Nižšie v článku popíšem rôzne spôsoby, aj ten, ktorým sa riadim ja sám a už rok mi funguje dokonalo.

Súčasná doba nám ponúka nespočetné množstvo možnosti na riadenie svojho času. Či už sú to mobilné aplikácie, diáre, notesy, študentské kalendáre a pod. Otázku, ktorú si asi položíš, čo z toho je pre Teba naozaj dobré? 

Ja som začal ako študent používať v prvom rade aplikácie do mobilu, pretože ho mám neustále pri sebe a myslel som si, že by som mohol spojiť príjemné s užitočným. Fungovalo mi to asi 2 týždne a potom dosť. Nebolo to presne to, čo som očakával. Absolvoval som rôzne odborné semináre na riadenie času a veľmi ma zaujalo, že veľa vysokopostavených ľudí uprednostňuje skôr si písať svoje myšlienky a úlohy na papier. 

Prvý diár, ktorý som si kúpil bol menšieho formátu a na jednej strane boli všetky dni od pondelka do nedele. Vyskúšal som, no nemal som pocit, že by môj čas bol lepšie organizovaný. Uvedomil som si, že dohliadať na svoj čas, nie je také jednoduché. Skúsil som ale ešte jednu možnosť a pri tej som ostal doteraz.

Rôzne diáre, kde bolo veľa vecí pre mňa zbytočných mi "naznačili", že by bolo dobré si prispôsobiť diár presne pre moje potreby. Kúpil som si jednoduchý poznámkový blok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

A začali sa prvé úpravy. Povedal som si v hlave, čo v ňom asi potrebujem mať a ako to spraviť čo najlepšie. Na prvej strane mám v Exceli spravenú tabuľku, kde mám všetky dni v mesiaci a keď je niečo súrne, zapíšem si to do toho daného okienka a nestratí sa mi to a vždy to mám ako prvé na očiach. Ako mesiac skončí, vytrhnem a zahodím. Viac to nie je dôležité :)
 

Obrázok blogu

Ako posledný krok, som si spravil spravil časť, kde si píšem veci, "Čo chcem dnes stihnúť".

Obrázok blogu

Ako funguje taký malý poznámkový blok?

Tento notes je dobrý v tom, že je malý a nosím ho stále so sebou. Napadne ma niečo, čo súrne potrebujem spraviť, otvorím ho, zapíšem a viac na to nemyslím. Cieľom je aj odľahčiť mozog aby ste nedržali v hlave zbytočne veľa vecí. Keď mám voľný čas, pozriem si, čo je potrebné spraviť a pustím sa do toho. Je to jednoduché. Hneď ako danú vec skončím, vyčiarknem to a na konci dňa, pokiaľ som všetky veci spravil, vytrhnem ten papier a zahodím. "Táto časť je najlepšia" pretože si sami uvedomíte, že ste svoj drahocenný čas venovali niečomu, čo bolo pre Vás dôležité. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, čo má pre Vás akú prioritu? Tak si to tam napíšte.

Ja si zvyknem ku tým veciam dávať čísla. Jednotlivé čísla symbolizujú prioritu.

1 = Veľmi súrne, nutné spraviť v ten daný deň
2 = Menej dôležité, ak to nestihnem spraviť v ten deň, na druhý deň to musí byť hotové
3 = Nie je to také dôležité, počká to aj viac ako 2 dni. 

Ako darček som od priateľky dostal na Vianoce diár, ktorý som si už pomaly začal upravovať podľa seba. Som zvedavý, či všetko pôjde tak jednoducho ako pri tom prvom. 
 

Obrázok blogu

Ak si potrebujete písať aj časový rozvrh na celý deň, bez problémov mi napíšte na email : jan.rusko@gmail.com a pošlem Vám kvalitne spracovanú tabuľku, ktorú som si osvojil po prečítaní knihy "7 návykov skutočne efektívnych ľudí".

Dúfam, že Vám tento článok aspoň niečo dal a začnete si svoj život trošku organizovať. Práve organizácia času je cieľom ku skutočnej efektivite.

Ján Rusko

Ján Rusko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom UPJŠ v Košiciach, konkrétne na Fakulte Verejnej správy. Mám 21 rokov a snažím sa svoj čas využívať maximálne efektívne, či už na rôzne projekty alebo sebavzdelávanie a získavanie skúseností a vedomostí z rôznych oblastí. Myslím si, že úspech človeka prichádza vtedy, keď je ochotný vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a začne na sebe pracovať na 110%. Snažím sa si svoj život organizovať a riadim sa mottom „Poznať, no poznatky nevyužívať, nie je skutočným poznaním.“ Zoznam autorových rubrík:  EfektivitaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu